woensdag 30 oktober 2013

DIY Stempels maken.

 
Stempels maken is helemaal niet moeilijk.
Alles wat je nodig hebt is een velletje foam (licht van kleur zoals geel of wit)
en een blokje hout iets groter dan de stempel die je wilt maken.
 
 
 
 
Je knipt een figuur uit het foam zoals een ster of hart hieronder,
plakt het met goede lijm op de blokje hout en voila!
 
 
 
Of vlaggetjes..
 

 
Maar ook leuk om je eigen etiketten/labels te maken...

 
 
Een ander leuk alternatief voor een blokje hout is een pion.
 
Deze grote houten heb ik uit een hobbyzaak.
 
 
Ik maakte met een ronde pons een labeltje uit een etiket
zodat je kan zien wat voor stempel het is.

 
Deze figuren een vogeltje, wolk, streepjespatroon en druppel
knipte ik van foam.
 
 
 
Maar je kunt ook met kleine pionnen een leuk stempeltje maken.
Dit zijn pionnetjes die bij spelletjes zitten.
 
 
Wel een precisiewerkje en een goede scherpe schaar is belangrijk.
 
 
Zo kan je dus je eigen leuke stempels maken die niemand heeft ;)
Ik gebruik inkt van versacraft die je ook op stof kunt gebruiken.
Verder kun je ze goed schoonmaken met billen/snoetendoekjes.
 
Veel succes!
 
 
 
 
 
 
 
 


5 opmerkingen:

  1. Leuk! En een stuk nauwkeuriger te knippen/snijden dan gum of stempelrubber! Vooral de labels/etiketten vind ik erg leuk!

    Liefs, Ruchama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om pionnen van een spelletje te gebruiken! Toptip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. simpel, eenvoudig en snel leuk resultaat! Fijne inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig idee! Ga ik onthouden! Super leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie! ♥