woensdag 12 februari 2014

#DIY teacup notebook

Ik kwam deze teacup notebook tegen op Pinterest
maar dan van vilt genaaid en zonder tutorial.

Voor jullie heb ik een tutorial van een papieren tea notebook gemaakt.



Wat heb je nodig?
*stevig papier voor de omslag
*lijntjes/effen of gekleurd papier voor de binnenkant
*schaar
*potlood
*lineaal
*prikblok&pen
*draad/wol/bakkerstouw
*gaatjestang/perforator


Print onderstaande afbeelding van de theekop uit.
De grootte kan je zelf bepalen...




Vouw het stevige papier voor de omslag met de mooie kant naar binnen.
Leg de theekop met de rechte kant tegen de vouw van het stevige papier.
Trek met potlood over en knip de theekop uit.


En vouw hem weer terug met de mooie kant naar buiten.


Meet met de lineaal de binnenkant.
Ga van de randen ongeveer een cm afzitten met het binnenboekje.
Zo valt het mooi in de omslag.


Knip een aantal vellen op de juiste maat en vouw dubbel.
Je kunt wit teken tekenpapier gebruiken,lijntjes,blokjes,gekleurd of bewerkt papier.



Leg het binnenboekje met de vouw in de vouw van de omslag 
en prik met een prikpen er gaatjes in.

(alternatief is met nietjes 
of onder de naaimachine doorhalen)


Rijg met een leuk bijpassend kleurtje het touw er doorheen.
(wol,bakkerstouw,lint oid)
Houd het touw bovenaan wat langer.


Ik heb er een labeltje aan gemaakt 
zodat het net lijkt of er een theezakje inhangt. 
Je kan hem dan als boekenlegger gebruiken.
Je kan hem ook korter maken zodat ie 
er voor de sier een stukje bovenaan uithangt.


 

KLAAR!
Je kunt het natuurlijk verder opvrolijken met tekst,stickers of andere leuke plaatjes.


VEEL SUCCES!








6 opmerkingen:

  1. Leuk, dankje voor de duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk...dankjewel...ik ga hem zeker maken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee! Ik ga dit zeker een keer gebruiken voor een van mijn penvriendinnen die ook dol zijn op thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke tutorial. Bedankt om dit met ons te delen! Ik ga het zeker onthouden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie! ♥